5 tipp, hogy hatékony legyen az irodatakarítás

0 hozzászólás

Hogyan változtathatja meg a rossz szokásokat?

Az emberek különbözőek, így a takarítási szokásaik is eltérőek, ezért ahol a munkatársakra bízzák a saját környezetük tisztán tartását, az irodatakarítás gyakran nem sikeres. Ennek oka lehet, hogy valaki lelkiismeretesebben tartja rendben a munkaterületét, míg egy másik kolléga véletlenszerűbb.

Az irodai termelékenység egyik alapfeltétele a tisztaság. Egy piszkos, rendezetlen munkahely pedig negatívan befolyásolhatja az ember hangulatát és munkamorálját is. Arról nem beszélve, hogy a rendetlenség és a kosz könnyen egészségkárosítóvá válhat, ha figyelmen kívül hagyják.

Szerencsére vannak olyan egyszerű megoldások, amelyek segíthetnek változtatni az irodatakarítás szokásain.

Íme 5 tipp, amelyeket érdemes követni, ha szeretne inspiráló, hatékonyságot és eredményességet elősegítő környezetben dolgozni.>>>>

  1. Irodatakarítási tipp: takaríts gyakrabban!

Az egyik legjobb lépés az irodatakarítás, illetve az irodai tisztaság kultúrájának meghonosítására a gyakoribb takarítás. Jó ötlet minden munkanapra minimum egy takarítást beütemezni, vagy a munkaidő előtt vagy utána.

A napi szintű takarítás mellett, időnként érdemes egy-egy alaposabb (akár szezonális) nagytakarítást is végezni.

Ahogy az irodában mindenki megszokja a tisztább környezetet, egyre jobban idegenkednek majd a kosztól és a rendetlenségtől, ami végső soron megváltoztathatja a munkatársak irodatakarítási szokásait.

  1. Beszéljenek a tények

Néha csak a rideg tények képesek meggyőzni az embereket egy lépés szükségességéről. Ezért, ha szükségesnek tartja, mutassa be az irodatakarítással kapcsolatos tudományos tényeket, például azt, hogy egy irodai asztal több baktériumot hordozhat, mint egy WC-ülőke. Ezzel határozottan eltántoríthatja a kollégákat néhány rossz szokástól, például az íróasztalnál való étkezéstől.

  1. Minimalizálja a papírhasználatot

Ha az irodai rendetlenségről van szó, az egyik legnagyobb bűnös a papír. A borítékoktól és cetliktől kezdve a mappákig és a nyomtatott e-mailekig szinte minden és még annál is több papírhulladék megtalálható a munkahelyeken.

Szerencsére ezek mind újrahasznosíthatóak, viszont nem minden papírhulladék kerül a szemétbe. Némelyikük az íróasztal tetején vagy az iratszekrények belsejében ragad, ahol teljesen feledésbe merül és értékes helyet foglal el.

Az irodatakarítás következő lépéseként és a papírhulladék felhalmozódásának megelőzése érdekében csökkentse az irodai a papírhasználatot a lehető legalacsonyabb szintre. (Pl. nem érdemes kinyomtatni az e-maileket, hiszen ha hivatkozni kell egy-egy üzenet tartalmára, akkor azt könnyen elő lehet hozni a számítógépen vagy akár egy mobiltelefonon is.)

Ha kevesebb papírt használnak az irodában, egyszerre a nyomtatással kapcsolatos kiadásokat is csökkenti. Ráadásul, a digitális fájlok az átdolgozást és frissítést is sokkal könnyebbé teszik.

Figyelem! Érdemes kidolgozni egy szervezeti rendszert a digitális fájlok rendben tartásához, mert ha nem teszi a fájljai előbb vagy utóbb ugyanolyan zsúfoltak lesznek, mint a papíralapú társaik.

  1. A vezetékeket nem kell mutogatni

Vannak esetek, amikor minden rendezett az irodában, de az összkép továbbra is rendetlennek tűnik.

Ön sejti, hogy miért? A látható és összekuszálódott vezetékek és kábelek miatt.

Ahhoz, hogy az irodatakarítás után minden elegánsnak és tisztának tűnjön, álljanak át a vezeték nélküli billentyűzetek, egerek és egyéb bluetooth vagy más vezeték nélküli kapcsolatra alkalmas eszközök használatára. 

Ha ez nem lehetséges, használjanak vezetékrendezőt. Máris kellemesebb lesz az összhatás és biztonságosabb lesz a környezet, mert csökken a megbotlás veszélye is.

  1. A jó példa pozitív változást hoz

Járjon elöl jó példával, ha azt szeretné, hogy előnyös változások álljanak be az irodatakarítás terén. Ahogy a híres idézet mondja:Te magad légy a változás, amelyet látni szeretnél...”

Ha például az emberek hozzászoktak ahhoz, hogy az íróasztal mellett étkezzenek, Ön inkább hívjon meg mindenkit a kijelölt étkezési helyre.

Ha vannak olyanok, akik nem tartják be az újrahasznosításra vonatkozó szabályokat, mutasson jó példát nekik azzal, hogy Ön mindig a papír szemétbe dobja a papírhulladékot és így tovább.  

Nem könnyű megváltoztatni az irodatakarítás kultúráját, de megéri az erőfeszítést, ha figyelembe vesszük, hogy milyen jellegű és minőségű változást hozhat.

A kulcs: a türelem. 

A tanulmányok kimutatták, hogy egy új szokás kialakításához legalább 66 nap és legfeljebb 254 nap szükséges. Tartson ki, és képes lesz meghonosítani a jó szokásokat a munkahelyén.Ha bizonytalan a napi és a nagytakarítás teendőivel kapcsolatban vagy szeretné profiknak kidelegálni a feladatot, kérjen szakértő segítséget itt.

Hasonló bejegyzések

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük