Hogyan tartható fenn a tisztaság a gyárakban, üzemekben, csarnokokban?

0 hozzászólás

A tisztaság és a higiénia a gyárak, üzemek, ipari csarnokok és a raktárak esetében is fontos a hatékonyság és a produktivitás fenntartása, illetve fokozása érdekében. Ehhez elengedhetetlen, hogy gyártósorokon lévő gépek tiszták és tökéletesen működőképesek, a padló és a folyosók pedig folyamatosan szennyeződéstől és törmelékektől mentesek legyenek. 

Hogy lehet folyamatosan fenntartani a tisztaságot az ipari területeken a lehető legkevesebb gonddal, idő és energia ráfordítással. Hát így>>>

A tiszta és rendezett gyár és raktár előnyei

A szembetűnően tiszta ipari létesítmények nem csak látszatra azok. A tisztaság folyamatos fenntartása azonban némi erőfeszítést kíván. A jobb eredmény érdekében érdemes előre tervezni és profi takarítócégnek kiszervezni a feladatokat, ami később többszörösen megtérülhet. 

Megnövelt termelékenység

A szervezett, tiszta munkakörnyezet fenntartása megkönnyíti az alkalmazottak számára, hogy megtalálják a szükséges felszereléseket, kellékeket, ami közvetlenül növelheti a termelékenységet.

Közvetve pedig a személyzet termelékenységét is növeli, hiszen ha az alkalmazottak tudják, hogy a vállalat időt és erőforrásokat nem sajnálva pénzt fordít arra, hogy az ő munkakörnyezetük tiszta és biztonságos legyen, akkor valószínű, hogy jobb kedvvel, nagyobb akarattal, elszántsággal és szorgalommal végzik majd a munkájukat.

Az egészségügyi és biztonsági előírások betartása

A biztonságos ipari munkakörülmények és a rendezett munkakörnyezet fenntartása alapvető fontosságú, ami magába foglalja az egészségügyi és biztonsági jogszabályoknak való megfelelést is.

  • A munkáltatóknak gondoskodniuk kell a munkavállalók személyének és egészségének biztosításáról.
  • Pontosan fel kell mérni a munkahelyi kockázatokat (beleértve egy esetleges elcsúszás, vagy megbotlás okozta esést is) és szükség esetén lépéseket kell tenniük ezek megelőzésére, illetve kezelésére.
  • A padlózat jó állapota és akadálymentessége alapkövetelmény, mert alkalmasnak kell lennie az adott munkakörhöz

Ha az egészségügyi és biztonsági jogszabályok csak egy kis mértékben is sérülnek valamelyik területen, az nem csak az alkalmazottak számára veszélyes. Egyben a vállalkozás mulasztása is, amiért a cég egészségügyi és biztonsági ellenőrzést, illetve akár súlyos büntetést is kaphat.

Takarítási terv

Takarítási tervet kell készíteni, amiben pontosan részletezve vannak a napi szintű és hetente, havonta vagy még ritkábban esedékes takarítási munkafolyamatok.

Ne legyenek illúzióink, a legnagyobb gondosság ellenére is, idővel minden raktár padlója piszkos lesz. A berendezések pedig elkerülhetetlenül porosodni kezdenek és gépzsírral vagy mással szennyeződhetnek, ami súlyosan befolyásolja a termelékenységet.

Az érintett üzemi területet tehát alaposan ki kell takarítani, mielőtt a szennyezettség mértéke elérné az fent említett kritikus szintet

Mennyi időt vesz igénybe?

Az attól függ, hogy milyen takarítási feladatokat kell elvégezni, ami a különböző helyiségekben még eltérő is lehet. 

Egy gyári nagytakarítás minimum több órás folyamat, ha nagy teljesítményű tisztító berendezésekkel, kellékekkel és tapasztalt takarító személyzettel végzik. Akkor pedig még több, ha az általános takarítók igyekeznek megbirkózni vele. 

Önnek melyik éri meg jobban? 

A Tarcsai-Service Kft. csapata magas színvonalon és gyorsan tisztaságot teremt az Ön munkahelyén is. Kérjen ajánlatot még ma.>>> 

Hasonló bejegyzések

A nagynyomású vizes takarítás előnyei és buktatói

A nagynyomású vizes takarítás előnyei és buktatói

A nagynyomású vizes takarítás számos felületről képes eltüntetni olyan szennyeződéseket, amelyeket más módon lehetetlen lenne. De mielőtt önállóan nekilát a munkahelyén a nagynyomású vizes takarításnak érdemes néhány részletet tisztázni.>>> Mi az a...

A takarítókkal szembeni tévhitek

A takarítókkal szembeni tévhitek

Minden munkával szemben kialakultak már bizonyos sztereotípiái és tévhitek, például az, hogy egy autószerelő csak férfi, a takarítók pedig csak nők lehetnek. Pedig ez ma már egyáltalán nincs így. Most porba hullanak az utolsó előítélet morzsák is. 🙂 Íme az igazság a...

Hogyan garantálható folyamatosan az irodai tisztaság?

Hogyan garantálható folyamatosan az irodai tisztaság?

Egy alkalmazott átlagosan 7-8 órát tölt az irodában, ami 1 év alatt több mint 1700 órát jelent. Ez pedig azt jelenti, hogy ennek a területnek tisztának és rendezettnek kell lennie. Ellenkező esetben az érintett munkatárs kevésbé lesz hatékony a munkájában, ráadásul,...

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük